Bill and Linda Tiepelman
Ιστορία Προσανατολισμού: Ερωτήσεις Β΄ Θέματος στις Πανελλαδικές (2001-2024)
Β.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ
1. Σε ποια κατάσταση βρισκόταν το πιστωτικό σύστημα
της χώρας μέχρι το 1841;
(Πανελλαδικές 2001)
2. Ποιες ήταν οι διαδικασίες για την ίδρυση της
Εθνικής Τράπεζας και ποια η δραστηριότητά της στα πρώτα στάδια της λειτουργίας
της;
(Επαναληπτικές 2005)
3. Με ποιον τρόπο αντιμετωπίστηκε οριστικά το
πρόβλημα της διανομής των «εθνικών γαιών» μετά το 1870;
(Πανελλαδικές 2006)
4. Πώς εξελίχθηκε η εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου
στην Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του 1860 έως το τέλος του 19ου αιώνα;
(Επαναληπτικές 2006)
5. α) Ποια ήταν η οικονομική λειτουργία της Εθνικής
Τράπεζας κατά τα πρώτα χρόνια μετά την ίδρυσή της;
β) Ποιοι ήταν οι λόγοι ίδρυσης της Τράπεζας της
Ελλάδος και ποιος ήταν ο ρόλος της στη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών της
χώρας μέχρι τις αρχές του 1932;
(Επαναληπτικές 2017)
6. Ποια ήταν η κατάσταση
του πιστωτικού συστήματος της Ελλάδας από τα πρώτα χρόνια της Ανεξαρτησίας
μέχρι την ίδρυση της Εθνικής Τράπεζας;
(Πανελλαδικές
2020)
7. Ποιοι λόγοι συνέβαλαν
στην ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλιακής και εμπορικής δραστηριότητας στη
διάρκεια του 18ου αιώνα και έως την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης;
(Επαναληπτικές
2020)
Γ.
ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20ο ΑΙΩΝΑ
1. Ποιοι ήταν οι λόγοι
της ίδρυσης και ποια τα αποτελέσματα της δραστηριότητας της Τραπέζης της
Ελλάδος έως το 1932;
(Πανελλαδικές
2002)
2. Ποιες ήταν οι
συνέπειες των Βαλκανικών Πολέμων για την εθνική οικονομία;
(Πανελλαδικές
2003)
3. Ποιες ήταν οι μεγάλες
επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή;
(Επαναληπτικές
2003)
4. Ποιοι λόγοι οδήγησαν
στην καθυστέρηση της εμφάνισης και ανάπτυξης του εργατικού κινήματος στην
Ελλάδα κατά τον 19ο αιώνα σε σχέση με άλλες χώρες;
(Επαναληπτικές
2004)
5. Πώς εκδηλώθηκε στην
Ελλάδα η «κρίση του 1932» και ποιες ήταν οι επιπτώσεις της στο οικονομικό
πεδίο;
(Πανελλαδικές
2006)
6. Ποιες μεγάλες
επενδύσεις έγιναν στην Αθήνα στους τομείς της υδροδότησης και της παραγωγής
ηλεκτρικού ρεύματος κατά την περίοδο του μεσοπολέμου;
(Πανελλαδικές
2007)
7. Ποια ήταν τα
πλεονεκτήματα, που είχε αποκτήσει η Ελλάδα του μεσοπολέμου (1919-1939), τα
οποία επέτρεψαν τη θετική οικονομική της πορεία;
(Επαναληπτικές
2007)
8. Πώς εξελίχθηκε το
αγροτικό ζήτημα στην περιοχή της Θεσσαλίας κατά το διάστημα 1881-1913;
(Επαναληπτικές
2008)
9. Ποια πλεονεκτήματα,
που επέτρεπαν μια θετική οικονομική πορεία, εξασφάλισε η Ελλάδα στη διάρκεια
του Μεσοπολέμου (1919-1939);
(Πανελλαδικές
2012)
10. Να παρουσιάσετε τις
επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης του 1929-32 στο εξωτερικό εμπόριο και στην
πολιτική ζωή της Ελλάδας, σε συνδυασμό με τις γενικότερες διεθνείς εξελίξεις.
(Επαναληπτικές
2012)
11. Να αναφερθείτε στην
κατάσταση του εργατικού κινήματος στην Ελλάδα κατά τον 19ο αιώνα.
(Πανελλαδικές
2015)
12. Να αναφερθείτε στα
οφέλη της Ελλάδας από τους Βαλκανικούς πολέμους, καθώς και στα προβλήματα που
προέκυψαν από την ενσωμάτωση των νέων περιοχών στη χώρα.
(Επαναληπτικές
2015)
13. Πώς κάλυψε η Ελλάδα
το κόστος της συμμετοχής της στις πολεμικές αναμετρήσεις από το 1917 μέχρι το
1920;
(Επαναληπτικές
2018)
14. α. Ποιες ήταν οι
πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα μετά την εκλογική ήττα του Ελευθερίου Βενιζέλου
το 1920;
β.
Πώς οι εξελίξεις αυτές επηρέασαν τη στάση των Συμμάχων απέναντι στη χώρα;
(Πανελλαδικές 2019)
15. Ποιοι παράγοντες
επέτρεψαν τη θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας κατά την περίοδο του
μεσοπολέμου (1919-1939);
(Επαναληπτικές
2019)
16. Ποιες σημαντικές
επενδύσεις στις υποδομές του ελληνικού κράτους πραγματοποιήθηκαν μετά τον
Μικρασιατικό Πόλεμο;
(Επαναληπτικές
2020)
17. Να παρουσιάσετε τις
συνθήκες διαμόρφωσης της νομισματικής πολιτικής των φιλοβασιλικών κυβερνήσεων
από τις εκλογές του Νοεμβρίου του 1920 έως τη Μικρασιατική καταστροφή.
(Πανελλαδικές
2021)
18. α. Ποια ήταν τα αίτια
της καθυστέρησης της ανάπτυξης του εργατικού κινήματος στην Ελλάδα έως το τέλος
των Βαλκανικών πολέμων;
β.
Πώς διαμορφώθηκε το ελληνικό εργατικό κίνημα, κατά τη διάρκεια του Πρώτου
Παγκοσμίου Πολέμου;
(Πανελλαδικές 2021)
19. Ποιοι παράγοντες
διαμόρφωσαν τη θετική οικονομική πορεία της Ελλάδας την περίοδο του
μεσοπολέμου;
(Πανελλαδικές
2024)
Β.
ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ (1844-1880)
1. Να παρουσιάσετε τους
λόγους που οδήγησαν τη «νέα γενιά» των πολιτικών της μετεπαναστατικής Ελλάδας
να διαφοροποιηθεί από τις αντιλήψεις που χαρακτήριζαν τους αρχηγούς των ξενικών
κομμάτων.
(Επαναληπτικές
2005)
2. Ποιοι λόγοι
συντέλεσαν στην παρακμή του ρωσικού κόμματος κατά την περίοδο της συνταγματικής
μοναρχίας (1844-1864);
(Επαναληπτικές
2010)
3. Πώς επέδρασε η
καθιέρωση της καθολικής ψηφοφορίας, με το ελληνικό Σύνταγμα του 1844, α) στην
πολιτική και κομματική δράση και β) στον κοινοβουλευτισμό;
(Επαναληπτικές
2014)
4. α. Ποια
εκσυγχρονιστικά αιτήματα των αντιπολιτευτικών ομίλων, που συγκροτήθηκαν περί τα
τέλη της δεκαετίας του 1850, εξέφρασε με την πολιτική του δράση ο Αλέξανδρος
Κουμουνδούρος;
β.
Ποιοι συμμετείχαν στην επανάσταση κατά του Όθωνα, το 1862;
(Πανελλαδικές 2011)
Γ.
ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ (1880-1909)
1. Πώς διαμορφώθηκε η
διαδικασία επιλογής των υποψηφίων βουλευτών και το εκλογικό σύστημα στην Ελλάδα
κατά το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα;
(Πανελλαδικές
2004)
2. Ποιες κοινωνικές
τάξεις και ομάδες απογοήτευσε η αποτυχία του προγράμματος Τρικούπη για ένα
σύγχρονο κράτος και για ποιους λόγους;
(Επαναληπτικές
2004)
3. Ποιες πολιτικές
εξελίξεις σημειώθηκαν στην Ελλάδα από το τέλος του πολέμου του 1897 μέχρι την
εκδήλωση του κινήματος στο Γουδί (1909);
(Πανελλαδικές
2013)
4. Να αναφερθείτε: α)
στην οργάνωση των ελληνικών πολιτικών κομμάτων, σε επίπεδο ηγεσίας, κατά το
τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα και β) στους λόγους για τους οποίους δεν
προέκυψαν ταξικά κόμματα στην Ελλάδα, κατά την ίδια περίοδο.
(Πανελλαδικές
2014)
5. Ποιοι ήταν οι στόχοι
του εκσυγχρονιστικού προγράμματος του τρικουπικού κόμματος και ποιες
προσπάθειες έγιναν για την υλοποίησή του;
(Πανελλαδικές
2022)
6. α. Ποια ήταν τα
χαρακτηριστικά των κομμάτων κατά το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα και πώς
ήταν οργανωμένη η βάση τους;
β.
Με ποια κριτήρια επιλέγονταν οι υποψήφιοι βουλευτές και ποια ήταν η κοινωνική
τους προέλευση κατά το ίδιο χρονικό διάστημα;
(Πανελλαδικές 2017)
Δ.
ΑΝΑΝΕΩΣΗ - ΔΙΧΑΣΜΟΣ (1909-1922)
1. Ποιες συνταγματικές
τροποποιήσεις ψήφισε η Ελληνική Βουλή το 1911 και ποιους νόμους η κυβέρνηση
Βενιζέλου στο ίδιο χρονικό διάστημα;
(Πανελλαδικές
2010)
2. Να αναφερθείτε στην
εκλογική αναμέτρηση του Αυγούστου του 1910 στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στις
πολιτικές δυνάμεις που αναμετρήθηκαν, τις επιδιώξεις τους και το εκλογικό
αποτέλεσμα.
(Επαναληπτικές
2013)
3. α. Να αναφέρετε
ονομαστικά τα αντιβενιζελικά κόμματα.
β.
Ποια ήταν τα κοινά χαρακτηριστικά τους;
(Πανελλαδικές 2018)
4. α. Ποιες ήταν οι
απόψεις των πρώτων ελληνικών κομμάτων (αγγλικό, γαλλικό, ρωσικό) για την
οικονομική πολιτική της Ελλάδας;
β.
Να παρουσιάσετε τις εκλογικές αναμετρήσεις μετά την παραίτηση της κυβέρνησης
Δραγούμη (6 Οκτωβρίου 1910) έως και τον Μάρτιο του 1912.
(Επαναληπτικές 2021)
5. Να αναφέρετε τα
χαρακτηριστικά του ραλλικού κόμματος.
(Επαναληπτικές
2021)
6. Ποια ήταν η δομή και
η οργάνωση του κόμματος των Φιλελευθέρων κατά την περίοδο 1910-1912;
(Πανελλαδικές
2023)
Ε.
ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ (1923-1936)
1. Ποια προβλήματα
αντιμετώπιζαν οι Φιλελεύθεροι στην πολιτική πρακτική την περίοδο 1923-1928;
(Πανελλαδικές
2020)
2. Να περιγράψετε την
εξέλιξη της πολιτικής ζωής της χώρας από τις εκλογές του 1928 έως και τις
εκλογές του 1933.
(Επαναληπτικές
2001)
Γ.
Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΜΟΝΑΡΧΙΑΣ
ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833-1862)
1. Πώς επιχειρήθηκε να
αντιμετωπιστεί το προσφυγικό ρεύμα των Ηπειρωτών- Σουλιωτών
α)
στη διάρκεια της ελληνικής Επανάστασης και
β) στην περίοδο της μοναρχίας του Όθωνα;
(Επαναληπτικές 2023)
Α.
ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1914-1922
1. Ποιες μορφές πήρε και
ποιες συνέπειες είχε η καταπίεση του μικρασιατικού ελληνισμού το 1914-1918;
(Επαναληπτικές
2003)
2. Με ποιους τρόπους
πραγματοποιήθηκε η παλιννόστηση των προσφύγων στη Μικρά Ασία και την Ανατολική
Θράκη κατά τα έτη 1918-1920; Ποιες συνθήκες βρήκαν οι πρόσφυγες στην πατρίδα
τους;
(Επαναληπτικές
2006)
3. Με ποιους τρόπους
υποκινήθηκε και μεθοδεύτηκε ο πρώτος διωγμός του 1914 εναντίον των Ελλήνων της
Οθωμανικής Αυτοκρατορίας;
(Πανελλαδικές
2008)
4. Πώς υλοποιήθηκε η
παλιννόστηση των προσφύγων στη Μικρά Ασία (1918-1920) και ποιες συνθήκες
αντιμετώπισαν οι πρόσφυγες κατά την άφιξή τους εκεί;
(Επαναληπτικές
2010)
5. Να αναφερθείτε:
α.
στο μεταναστευτικό ρεύμα Ελλήνων από τη Ρωσία, μετά τη συνθήκη του
Βουκουρεστίου και
β. στο προσφυγικό ρεύμα Ελλήνων από τη Ρωσία, το διάστημα 1919–1921.
(Πανελλαδικές 2015)
6. Να αναφέρετε τους
φορείς οργάνωσης της παλιννόστησης και τις συνθήκες που βρήκαν οι πρόσφυγες του
πρώτου διωγμού (1914-1918), όταν επέστρεψαν στις εστίες τους.
(Πανελλαδικές
2016)
7. Να αναφερθείτε στους
φορείς που ανέλαβαν το έργο της περίθαλψης των προσφύγων κατά το διάστημα
1914-1921.
(Επαναληπτικές
2017)
8. α. Ποια ήταν η αιτία
του διωγμού των Ελλήνων στην Οθωμανική αυτοκρατορία το 1914;
β.
Ποιες μορφές έλαβε η καταπίεση των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του διωγμού αυτού;
(Επαναληπτικές 2018)
Β.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
1. Ποια προβλήματα
αντιμετώπισαν οι πρόσφυγες κατά το πρώτο διάστημα της παραμονής τους στην
Ελλάδα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή;
(Επαναληπτικές
2011)
2. Τι προέβλεπε η
Σύμβαση της Λωζάνης (30 Ιανουαρίου 1923) για την ανταλλαγή των πληθυσμών μεταξύ
Ελλάδας και Τουρκίας;
(Επαναληπτικές
2009)
Γ.
Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
1. Ποια μέσα διέθεσε
στην Ε.Α.Π. (Επιτροπή Αποκατάστασης Προσφύγων) η ελληνική κυβέρνηση για την
αποκατάσταση των προσφύγων;
(Πανελλαδικές
2005)
2. Ποια εμπόδια
αντιμετώπισε η αστική αποκατάσταση των προσφύγων κατά τη δεκαετία του 1920;
(Πανελλαδικές
2016)
3. Να αναφέρετε:
α.
τα μέσα τα οποία διέθεσε το ελληνικό κράτος στην Επιτροπή Αποκαταστάσεως
Προσφύγων.
β. την παράμετρο της διάκρισης των προσφύγων σε αστούς και αγρότες, την οποία έλαβε υπόψη η Επιτροπή, για την αποκατάστασή τους.
(Επαναληπτικές 2016)
4. α. Γιατί η Επιτροπή
Αποκαταστάσεως Προσφύγων (ΕΑΠ) έδωσε προτεραιότητα στη γεωργία;
β.
Για ποιους λόγους προτιμήθηκαν η Μακεδονία και η Δυτική Θράκη για την
εγκατάσταση των προσφύγων;
(Πανελλαδικές 2017)
5. Για ποιους λόγους η
Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων (ΕΑΠ) κατά την αποκατάσταση των προσφύγων
έδωσε προτεραιότητα:
α.
στην ανάπτυξη της γεωργίας;
β. στην εγκατάσταση των προσφύγων στη Μακεδονία και στη Δυτική Θράκη;
(Πανελλαδικές 2022)
Δ.
Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΞΙΜΩΝ
ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
1. Ποιες ελληνοτουρκικές
συμφωνίες υπογράφτηκαν το 1930 και τι προέβλεπαν;
(Επαναληπτικές
2001)
2. Ποια ήταν τα
κυριότερα σημεία της συμφωνίας της Άγκυρας (10 Ιουνίου 1930);
(Πανελλαδικές
2005)
3. Τι προέβλεπε η
Συμφωνία της Άγκυρας (1930) και με ποιες διπλωματικές πράξεις αυτή ολοκληρώθηκε
τον Οκτώβριο του ίδιου έτους;
(Επαναληπτικές
2022)
Ε.
Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
1. Ποια ήταν η προσφορά
των Μικρασιατών προσφύγων του 1922 στον τομέα του πολιτισμού;
(Πανελλαδικές
2001)
2. Ποιες ήταν οι
επιπτώσεις στον πληθυσμό της Ελλάδας και στην εθνολογική του σύσταση, από την
άφιξη των προσφύγων μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή;
(Πανελλαδικές
2002)
3. Ποιες ήταν οι
επιπτώσεις από την άφιξη των προσφύγων μετά τη Μικρασιατική καταστροφή στον
τομέα της βιομηχανίας;
(Πανελλαδικές
2003)
4. Πώς εκφράστηκε η
διάσταση προσφύγων και γηγενών ύστερα από την μικρασιατική καταστροφή στην
οικονομική, πολιτική και κοινωνική ζωή;
(Πανελλαδικές
2004)
5. Τι προσέφεραν οι
Μικρασιάτες πρόσφυγες του 1922 στη διαμόρφωση του νεοελληνικού πολιτισμού;
(Πανελλαδικές
2019)
6. Πώς εκφράστηκε η
διάσταση μεταξύ προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής και γηγενών στην
οικονομική, πολιτική και κοινωνική ζωή;
(Επαναληπτικές
2024)
Ε.
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
1. Ποιες ενέργειες
έγιναν μετά την αναχώρηση των ξένων Ναυάρχων για την οργάνωση της Κρητικής
Πολιτείας μέχρι και τη συγκρότηση της πρώτης κυβέρνησής της;
(Πανελλαδικές
2007)
2. Ποια ήταν η στάση της
Ελληνικής Κυβέρνησης και ποια ήταν η αντίδραση των Μεγάλων Δυνάμεων αμέσως μετά
την επίσημη έκδοση του πρώτου ενωτικού Ψηφίσματος των Κρητών (24 Σεπτεμβρίου
1908) και μέχρι το 1910;
(Πανελλαδικές
2008)
3. Ποιο σημαντικό έργο
απέδωσε η πρώτη κυβέρνηση της Κρητικής Πολιτείας;
(Επαναληπτικές
2008)
4. Ποιες ήταν οι
αντιδράσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης και των Μεγάλων Δυνάμεων στο κίνημα του
Θερίσου, πριν oργανωθεί στο Θέρισο η «Προσωρινή Κυβέρνησις της Κρήτης»;
(Πανελλαδικές
2009)
5. Ποιοι συνασπίστηκαν
γύρω από τον Βενιζέλο στην αντιπαράθεσή του με τον πρίγκιπα Γεώργιο και ποια
ήταν η αντίδρασή τους στην προκήρυξη των εκλογών στο τέλος του 1904;
(Πανελλαδικές
2010)
6. Πώς εξελίχθηκε το
Κρητικό Ζήτημα από την έκρηξη των Βαλκανικών Πολέμων μέχρι τον Φεβρουάριο του
1913;
(Πανελλαδικές
2011)
7. Ποιες ενέργειες
έγιναν για την οργάνωση της Κρητικής Πολιτείας μετά την αναχώρηση των ξένων
Ναυάρχων (10 Δεκεμβρίου 1898) και μέχρι την ορκωμοσία της πρώτης κυβέρνησης της
Κρήτης;
(Επαναληπτικές
2011)
8. Ποιες ήταν οι
πολιτικές εξελίξεις στο Κρητικό Ζήτημα μετά τη συμφωνία στις Μουρνιές (2
Νοεμβρίου 1905) και έως την ανάληψη της Ύπατης Αρμοστείας της Κρήτης από τον
Αλέξανδρο Ζαΐμη;
(Πανελλαδικές
2012)
9. Να αναφερθείτε στις
εξελίξεις που σημειώθηκαν στο Κρητικό Ζήτημα από τις εκλογές του Μαρτίου του
1910 μέχρι και τη συγκρότηση Επαναστατικής Συνέλευσης στην Κρήτη (3 Ιανουαρίου
1912).
(Επαναληπτικές
2012)
10. Να αναφερθείτε στο
έργο της κυβέρνησης της Κρητικής Πολιτείας, κατά τα δύο πρώτα χρόνια της
λειτουργίας της.
(Επαναληπτικές
2013)
11. Ποια ήταν η εξέλιξη
του Κρητικού Ζητήματος από τη 14η Φεβρουαρίου 1913 μέχρι και την 1η Δεκεμβρίου
του ίδιου έτους;
(Επαναληπτικές
2014)
12. Να αναφερθείτε στον
τρόπο επιλογής του Αλέξανδρου Ζαΐμη ως αρμοστή της Κρήτης και στο έργο που
αυτός επιτέλεσε (Σεπτέμβριος 1906 – Μάιος 1908).
(Επαναληπτικές
2016)
13. α. Ποια ήταν τα
στάδια οργάνωσης της Κρητικής Πολιτείας μέχρι και την έγκριση του Συντάγματός
της;
β.
Ποια ήταν τα οικονομικά μέτρα που πήρε η Κρητική Πολιτεία;
(Πανελλαδικές 2018)
14. Πώς αντιμετωπίστηκε
το ζήτημα της τοπικής εκκλησίας από την Κρητική Πολιτεία;
(Επαναληπτικές
2019)
15. α. Ποιο ήταν το έργο
της Διεθνούς Επιτροπής που ήλθε στην Κρήτη τον Φεβρουάριο του 1906;
β.
Πώς το οριστικό κείμενο των μεταρρυθμίσεων της Διεθνούς Επιτροπής υλοποιήθηκε
κατά την περίοδο της αρμοστείας του Αλέξανδρου Ζαΐμη;
(Επαναληπτικές 2022)
16. Ποιο ήταν το έργο που
επιτέλεσε η πρώτη Κυβέρνηση της Κρητικής Πολιτείας;
(Πανελλαδικές
2023)
17. Πώς η αρμοστεία του
Αλέξανδρου Ζαΐμη (1906-1908) επανέφερε την πολιτική ομαλότητα στην Κρήτη;
(Επαναληπτικές
2023)
18. Πώς διαμορφώθηκε η
πολιτική κατάσταση στην Κρήτη μετά το πρώτο ενωτικό ψήφισμα των Κρητών έως και
την παραίτηση της προσωρινής διακομματικής Κυβέρνησης;
(Πανελλαδικές
2024)
19. Πώς επιτεύχθηκε η
οριστική λύση του Κρητικού Ζητήματος μετά το τέλος των Βαλκανικών Πολέμων;
(Επαναληπτικές
2024)
Δ. Ο ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΟ 19ο ΚΑΙ 20ο ΑΙΩΝΑ
1. Ποια ήταν η εμπορική
δραστηριότητα του Παρευξείνιου ελληνισμού κατά τον 19ο αιώνα;
(Επαναληπτικές
2007)
2. Πώς διοικήθηκε η
Τραπεζούντα κατά την περίοδο 1916-1918;
(Πανελλαδικές
2009)
3. Στους αγώνες για τη
δημιουργία αυτόνομης Ποντιακής Δημοκρατίας, από το 1917 έως τον Δεκέμβριο του
1918, ποιοι Έλληνες της Διασποράς αναδείχθηκαν πρωτεργάτες και ποια ήταν η
δράση του Κ. Κωνσταντινίδη;
(Επαναληπτικές
2009)
4. Ποιες πρωτοβουλίες
ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης για την ίδρυση Ποντιακής Δημοκρατίας;
(Πανελλαδικές
2013)
5. Να αναφερθείτε: α)
στις ενέργειες του Μητροπολίτη Τραπεζούντας Χρύσανθου για το ποντιακό ζήτημα,
κατά το συνέδριο Ειρήνης (1918-1919) στο Παρίσι και β) στις ενέργειες του
Μητροπολίτη Αμάσειας Γερμανού Καραβαγγέλη, κατά το 1921, για το ίδιο ζήτημα.
(Πανελλαδικές
2014)
6. Τι γνωρίζετε για τη
διοίκηση της Τραπεζούντας από τον μητροπολίτη Χρύσανθο την περίοδο 1916-1918;
(Επαναληπτικές
2015)
Ιστορία Προσανατολισμού: Ερωτήσεις Β΄ Θέματος στις Πανελλαδικές (2001-2024)
(Επαναληπτικές 2017)
(Πανελλαδικές 2019)
(Πανελλαδικές 2021)
(Πανελλαδικές 2011)
(Πανελλαδικές 2017)
(Πανελλαδικές 2018)
(Επαναληπτικές 2021)
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΜΟΝΑΡΧΙΑΣ
ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833-1862)
β) στην περίοδο της μοναρχίας του Όθωνα;
(Επαναληπτικές 2023)
β. στο προσφυγικό ρεύμα Ελλήνων από τη Ρωσία, το διάστημα 1919–1921.
(Πανελλαδικές 2015)
(Επαναληπτικές 2018)
β. την παράμετρο της διάκρισης των προσφύγων σε αστούς και αγρότες, την οποία έλαβε υπόψη η Επιτροπή, για την αποκατάστασή τους.
(Επαναληπτικές 2016)
(Πανελλαδικές 2017)
β. στην εγκατάσταση των προσφύγων στη Μακεδονία και στη Δυτική Θράκη;
(Πανελλαδικές 2022)
ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
(Πανελλαδικές 2018)
(Επαναληπτικές 2022)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου