Mike Savad
Εξεταστέα Ύλη Πανελλαδικών 2025
Εξεταστέα ύλη Πανελλαδικών ΕΠΑ.Λ 2025
Κριτήρια βαθμολόγησης (περίληψης, ερμηνευτικού σχολίου, έκθεσης) 2024
Εξεταστέα ύλη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων Λυκείου 2025
Τρόπος αξιολόγησης μαθημάτων 2023
Οδηγίες
διδασκαλίας Γλώσσας & Λογοτεχνίας Α΄ & Β΄ Λυκείου
Οδηγίες
διδασκαλίας Γλώσσας & Λογοτεχνίας Γ΄ Λυκείου
Οδηγίες διδασκαλίας Αρχαίων Ελληνικών Α΄, Β΄ & Γ΄ Λυκείου
Οδηγίες
διδασκαλίας Λατινικών Β΄ & Γ΄ Λυκείου
Οδηγίες
διδασκαλίας Ιστορίας Α΄, Β΄ & Γ΄ Γενικής Παιδείας
Οδηγίες διδασκαλίας Φιλοσοφίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
ΦΕΚ 5130/2024 Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και
λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις
εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα,
στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης.
Η δικαιολόγηση των απουσιών γίνεται σύμφωνα
με τα Άρθρα 21,23,25 του συγκεκριμένου ΦΕΚ. Το
Άρθρο 28 καθορίζει τα παιδαγωγικά μέτρα.
Το ΦΕΚ 5130 ορίζει πως τα σχολεία εφαρμόζουν
το Π.Δ. 899/1980, σύμφωνα με το οποίο οι απόφοιτοι Λυκείου του 2025 θα λάβουν,
κατά την αποφοίτησή τους, και το απολυτήριο του Γυμνασίου.
Εγκύκλιος 114188/ΓΔ4, συμπλήρωση Ποινικού
Κώδικα: Τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική
ποινή και αν η πράξη συνδέεται με πρόκληση βιαιοπραγίας, με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον
δύο (2) ετών και χρηματική ποινή, όποιος εισέρχεται σε χώρο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές
κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή μαθητών διαταράσσει
τη λειτουργία του.
Πρόγραμμα
Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» ΦΕΚ 6048/2024
Ο
σημερινός πολίτης καλείται να ανταποκριθεί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο
περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες. Για την
προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών ώστε να είναι ενεργοί πολίτες,
επιλέχθηκε ως πλαίσιο οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από
τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015.
Οι
ΣΒΑ προσφέρουν έναν παγκόσμιο καταστατικό χάρτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη,
καλώντας τους πολίτες να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός δίκαιου, ειρηνικού και
βιώσιμου μέλλοντος.
«
Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή»:
Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα
σχολεία.
NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 5029 (Σελ. 3 έως 7)
Κάθε μορφή σωματικής, λεκτικής,
ψυχολογικής, συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής, σεξουαλικής, ηλεκτρονικής,
διαδικτυακής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη σχολική
κοινότητα και διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία συνιστά ενδοσχολική
βία και εκφοβισμό και ιδίως:
α) η προσβολή της αξιοπρέπειας, της τιμής
και της υπόληψης του μαθητή,
β) η συστηματική ή σκόπιμη ή
επαναλαμβανόμενη απειλή και προσβολή της προσωπικότητας, της σωματικής ακεραιότητας
ή της ψυχικής ισορροπίας των μαθητών,
γ) η ανεπιθύμητη, επιθετική συμπεριφορά που
εκδηλώνεται μεταξύ παιδιών σχολικής ηλικίας και η ανάλογη συμπεριφορά
εκπαιδευτικών που περιλαμβάνει πραγματική ή αντιληπτή ανισορροπία δύναμης,
δ) η παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των
μαθημάτων και ο βίαιος αποκλεισμός μαθητών είτε από την εκπαιδευτική διαδικασία
είτε από τη συμμετοχή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, καθώς και ο εν γένει
κοινωνικός αποκλεισμός, οι απειλές και η ψυχολογική βία στις επαφές των μαθητών
με τους συμμαθητές τους…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου