εἶχε: Ρήμα. Θρασύβουλος: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. ἡσυχίαν: Αντικείμενο ρήματος. εἰπὼν: Χρονική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο του ρήματος. ταῦτα: Σύστοιχο αντικείμενο μετοχής εἰπὼν. μεταστραφεὶς: Χρονική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο του ρήματος. πρὸς τοὺς ἐναντίους: Εμπρόθετος προσδιορισμός του τόπου, που δηλώνει το προς το μέρος -την κατεύθυνση- κάποιου.
παρήγγελλεν: Ρήμα. ὁ μάντις: Υποκείμενο ρήματος. αὐτοῖς: Έμμεσο αντικείμενο ρήματος. μὴ ἐπιτίθεσθαι: Άμεσο αντικείμενο ρήματος, τελικό απαρέμφατο. αὐτούς: Εννοείται ως υποκείμενο του απαρεμφάτου (ετεροπροσωπία). πρότερον: Επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου.
γένηται: Ρήμα. τοῦτο: Υποκείμενο.
ἡγησόμεθα: Ρήμα. ἡμεῖς: Υποκείμενο.
ἔφη: Ρήμα. ὁ μάντις: Εννοείται ως υποκείμενο.
ἔσται: Ρήμα. νίκη: Υποκείμενο ρήματος. ὑμῖν: Δοτική προσωπική κτητική. ἑπομένοις: Επιθετική μετοχή με υποκείμενό της το ὑμῖν.
ἔσται: Εννοείται ως ρήμα. θάνατος: Υποκείμενο. ἐμοὶ: Δοτική προσωπική κτητική.
δοκεῖ: Απρόσωπο ρήμα. ἔσεσθαι: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος, ειδικό απαρέμφατο. θάνατον: Εννοείται ως υποκείμενο του απαρεμφάτου. μοι: Δοτική προσωπική.
οὐκ ἐψεύσατο: Ρήμα. ὁ μάντις: Εννοείται ως υποκείμενο.
ἀνέλαβον: Ρήμα. οὗτοι: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. τὰ ὅπλα: Αντικείμενο.
ἀποθνῄσκει: Ρήμα. αὐτὸς: Υποκείμενο ρήματος. ἐκπηδήσας: Χρονική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο του ρήματος (δηλώνει το προτερόχρονο). πρῶτος: Επιρρηματικό κατηγορούμενο τάξης / σειράς. ἐμπεσὼν: Χρονική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο του ρήματος (δηλώνει το προτερόχρονο). τοῖς πολεμίοις: Αντικείμενο της μετοχής ἐμπεσὼν.
τέθαπται: Ρήμα. ὁ μάντις: Εννοείται ως υποκείμενο. ἐν τῇ διαβάσει: Εμπρόθετος προσδιορισμός της στάσης σε τόπο. τοῦ Κηφισοῦ: Γενική αντικειμενική.
ἐνίκων: Ρήμα. οἱ ἄλλοι: Υποκείμενο.
κατεδίωξαν: Ρήμα. οἱ ἄλλοι: Εννοείται ως υποκείμενο. τοὺς ἐναντίους: Εννοείται ως αντικείμενο. μέχρι τοῦ ὁμαλοῦ: Εμπρόθετος προσδιορισμός που δηλώνει το τοπικό όριο.
Ἀπέθανον: Ρήμα. Κριτίας τε καὶ Ἱππόμαχος / Χαρμίδης / περὶ ἑβδομήκοντα: Υποκείμενα ρήματος. ἐνταῦθα: Επιρρηματικός προσδιορισμός της στάσης σε τόπο. τῶν τριάκοντα: Γενική διαιρετική. τῶν ἀρχόντων: Γενική διαιρετική. ἐν Πειραιεῖ: Εμπρόθετος προσδιορισμός της στάσης σε τόπο. δέκα: Επιθετικός προσδιορισμός στο τῶν ἀρχόντων. ὁ Γλαύκωνος: Παράθεση στο Χαρμίδης. τῶν ἄλλων: Γενική διαιρετική.
ἔλαβον: Ρήμα. οὗτοι: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. τὰ ὅπλα: Αντικείμενο ρήματος.
ἐσκύλευσαν: Ρήμα. οὗτοι: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. τοὺς χιτῶνας: Άμεσο αντικείμενο ρήματος. οὐδενὸς: Έμμεσο αντικείμενο ρήματος. τῶν πολιτῶν: Γενική διαιρετική.
ἐγένετο: Ρήμα. τοῦτο: Υποκείμενο ρήματος.
ἀπεδίδοσαν: Ρήμα. οὗτοι: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. τοὺς νεκροὺς: Αντικείμενο ρήματος. ὑποσπόνδους: Επιρρηματικό κατηγορούμενο του τρόπου.
διελέγοντο: Ρήμα. πολλοὶ: Υποκείμενο ρήματος. προσιόντες: Χρονική (ή τροπική) μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο του ρήματος. ἀλλήλοις: Αντικείμενο της μετοχής.
ἔλεξεν: Ρήμα. Κλεόκριτος: Υποκείμενο ρήματος. ὁ κῆρυξ: Παράθεση στο υποκείμενο. τῶν μυστῶν: Γενική κτητική στο κῆρυξ. ὤν: Επιθετική μετοχή, με υποκείμενο το Κλεόκριτος. εὔφωνος: Κατηγορούμενο στο υποκείμενο της μετοχής. μάλα: Επιρρηματικός προσδιορισμός του ποσού. κατασιωπησάμενος: Χρονική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο του ρήματος (εκφράζει το προτερόχρονο).
ἐξελαύνετε: Ρήμα. ὑμεῖς: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. ἡμᾶς: Αντικείμενο ρήματος. τι: Αιτιατική της αιτίας. Ἄνδρες: Κλητική προσφώνηση. πολῖται: Επιθετικός προσδιορισμός στο ἄνδρες.
βούλεσθε: Ρήμα. ὑμεῖς: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. ἀποκτεῖναι: Αντικείμενο ρήματος, τελικό απαρέμφατο. Ως υποκείμενο του απαρεμφάτου εννοείται το ὑμεῖς (ταυτοπροσωπία). ἡμᾶς: Εννοείται ως αντικείμενο του απαρεμφάτου. τι: Αιτιατική της αιτίας.
ἐποιήσαμεν: Ρήμα. Ἡμεῖς: Υποκείμενο. ὑμᾶς: Άμεσο αντικείμενο. κακὸν: Έμμεσο αντικείμενο. οὐδὲν: Επιθετικός προσδιορισμός στο κακόν. πώποτε: Επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου.
μετασχήκαμεν: Ρήμα. ἡμεῖς: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. ἱερῶν καὶ θυσιῶν καὶ ἑορτῶν: Άμεσα αντικείμενα ρήματος. ὑμῖν: Έμμεσο αντικείμενο ρήματος. τῶν σεμνοτάτων: Επιθετικός προσδιορισμός στο ἱερῶν. τῶν καλλίστων: Επιθετικός προσδιορισμός στο ἑορτῶν.
γεγενήμεθα: Ρήμα. ἡμεῖς: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. συγχορευταὶ καὶ συμφοιτηταὶ καὶ συστρατιῶται: Κατηγορούμενα του υποκειμένου.
κεκινδυνεύκαμεν: Ρήμα. ἡμεῖς: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. πολλά: Σύστοιχο αντικείμενο ρήματος. μεθ’ ὑμῶν: Εμπρόθετος προσδιορισμός της σύμπραξης. κατὰ γῆν καὶ κατὰ θάλατταν: Εμπρόθετοι προσδιορισμοί της τοπικής έκτασης. ὑπὲρ τῆς σωτηρίας τε καὶ (ὑπὲρ) ἐλευθερίας: Εμπρόθετοι προσδιορισμοί της υπεράσπισης. κοινῆς: Επιθετικός προσδιορισμός στο σωτηρίας. ἡμῶν: Γενική αντικειμενική. ἀμφοτέρων: Επιθετικός προσδιορισμός στο ἡμῶν.
παύσασθε: Ρήμα. ὑμεῖς: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. ἁμαρτάνοντες: Κατηγορηματική μετοχή. ὑμεῖς: Εννοείται ως υποκείμενο της μετοχής. εἰς τὴν πατρίδα: Εμπρόθετος της εχθρικής διάθεσης. αἰδούμενοι: Τροπική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο του ρήματος. θεοὺς καὶ ἀνθρώπους: Αντικείμενα της τροπικής μετοχής.
κοινωνοῦμεν: Ρήμα. πολλοί: Υποκείμενο του ρήματος. τούτων: Άμεσο αντικείμενο ρήματος. ἀλλήλοις: Έμμεσο αντικείμενο ρήματος. πάντων: Κατηγορηματικός προσδιορισμός στο τούτων.
μὴ πείθεσθε: Ρήμα. ὑμεῖς: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. τοῖς τριάκοντα: Αντικείμενο ρήματος. ἀνοσιωτάτοις: Επιθετικός προσδιορισμός στο τριάκοντα.
ἀπεκτόνασιν: Ρήμα. οἳ & Πελοποννήσιοι: Υποκείμενα του ρήματος. πλείους: Αντικείμενο ρήματος. κερδέων ἕνεκα: Εμπρόθετος προσδιορισμός του σκοπού. ἰδίων: Επιθετικός προσδιορισμός στο κερδέων.
παρέχουσιν: Ρήμα. οὗτοι: Υποκείμενο ρήματος. τον πόλεμον: Άμεσο αντικείμενο ρήματος. ἡμῖν: Έμμεσο αντικείμενο ρήματος. αἴσχιστόν τε καὶ χαλεπώτατον καὶ ἀνοσιώτατον καὶ ἔχθιστον: Επιθετικοί προσδιορισμοί στο πόλεμον. θεοῖς καὶ ἀνθρώποις: Δοτικές αντικειμενικές. πρὸς ἀλλήλους: Εμπρόθετος της εχθρικής διάθεσης.
ἐπίστασθε: Ρήμα. ὑμεῖς: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. εὖ: Επιρρηματικός προσδιορισμός του τρόπου.
ἔλεγεν: Ρήμα. Ὁ μὲν: Υποκείμενο του ρήματος. τοιαῦτα: Σύστοιχο αντικείμενο του ρήματος.
ἀπήγαγον: Ρήμα. οἱ ἄρχοντες: Υποκείμενο ρήματος. τοὺς μεθ’ αὑτῶν: Αντικείμενο ρήματος. εἰς τὸ ἄστυ: Εμπρόθετος προσδιορισμός της κίνησης σε τόπο. διὰ τὸ προσακούειν: Εμπρόθετος προσδιορισμός της αιτίας. (τοὺς μεθ’ αὑτῶν: Υποκείμενο του απαρεμφάτου προσακούειν. τοιαῦτα: Σύστοιχο αντικείμενο του απαρεμφάτου.) λοιποί: Επιθετικός προσδιορισμός στο ἄρχοντες.
συνεκάθηντο: Ρήμα. οἱ τριάκοντα: Υποκείμενο του ρήματος. ταπεινοὶ καὶ ἔρημοι: Επιρρηματικά κατηγορούμενα του τρόπου. ἐν τῷ συνεδρίῳ: Εμπρόθετος προσδιορισμός της στάσης σε τόπο. πάνυ: Επιρρηματικός προσδιορισμός του ποσού. τῇ ὑστεραίᾳ: Δοτική του χρόνου.
διεφέροντο: Ρήμα. ἕκαστοι: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. τῶν τρισχιλίων: Γενική διαιρετική. πρὸς ἀλλήλους: Εμπρόθετος της εχθρικής διάθεσης. πανταχοῦ: Επιρρηματικός προσδιορισμός του τόπου.
τεταγμένοι ἦσαν: Ρήμα. ἕκαστοι: Υποκείμενο. ὅπου: Επιρρηματικός προσδιορισμός του τόπου.
ἔλεγον: Ρήμα. [Ως υποκείμενα του ρήματος λειτουργούν οι αναφορικές προτάσεις που προηγούνται] ἐντόνως: Επιρρηματικός προσδιορισμός του τρόπου.
ἐπίστευον: Ρήμα. ὅσοι: Υποκείμενο ρήματος και απαρεμφάτου (ταυτοπροσωπία). ἠδικηκέναι: Αντικείμενο ρήματος, ειδικό απαρέμφατο. μηδὲν: Σύστοιχο αντικείμενο του απαρεμφάτου.
ἀνελογίζοντο: Ρήμα. αὐτοί: Υποκείμενο.
ἐδίδασκον: Ρήμα. αὐτοί: Εννοείται ως υποκείμενο. τοὺς ἄλλους: Άμεσο αντικείμενο του ρήματος.
δέοιντο: Ρήμα. οὗτοι: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. τῶν κακῶν: Αντικείμενο του ρήματος. οὐδὲν: Αιτιατική του ποσού. τούτων: Κατηγορηματικός προσδιορισμός στο τῶν κακῶν.
ἔφασαν: Ρήμα. οὗτοι: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. οὐκ χρῆναι: Αντικείμενο του ρήματος, ειδικό απαρέμφατο (απρόσωπο). πείθεσθαι οὐδ’ ἐπιτρέπειν: Υποκείμενα του απρόσωπου απαρεμφάτου, τελικά απαρέμφατα. Ως υποκείμενό τους εννοείται το τούτους. τοῖς τριάκοντα: Αντικείμενο του απαρεμφάτου πείθεσθαι.
ἐψηφίσαντο: Ρήμα. οὗτοι: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. καταπαῦσαι: Αντικείμενο ρήματος, τελικό απαρέμφατο. οὗτοι: Εννοείται ως υποκείμενο του απαρεμφάτου (ταυτοπροσωπία). ἐκείνους: Αντικείμενο του απαρεμφάτου καταπαῦσαι.
εἵλοντο: Ρήμα. οὗτοι: Εννοείται ως υποκείμενο του ρήματος. δέκα: Σύστοιχο αντικείμενο του ρήματος. ἕνα: Επεξήγηση στο δέκα. ἀπὸ φυλῆς: Εμπρόθετος προσδιορισμός της προέλευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου