Kalle Gustafsson
Λατινικά Γ΄ Λυκείου: Θεωρία - Ασκήσεις
Συντακτικού - Γραμματική
Συντακτικό Λατινικών:
Κλίση ουσιαστικών και επιθέτων (Κείμενα: 34, 36 & 38)
Κλίση ουσιαστικών και επιθέτων (Κείμενα: 42 & 43)
Κλίση ουσιαστικών και επιθέτων (Κείμενα: 44 & 45)
Ασκήσεις Σχολικού Βιβλίου:
Διαγωνίσματα
Κείμενα (μετάφραση – συντακτική ανάλυση
– ασκήσεις)
Εξεταστέα Ύλη Λατινικών σύμφωνα με τις
τελευταίες τροποποιήσεις [21/12/2015]
Κείμενα: 3, 5, 6, 7, 11, 13, 14, 15, 20, 21,
24, 25, 27, 29, 31, 34, 36, 38, 42, 43, 44, 45.
Γραμματική & Συντακτικό: Παρατηρήσεις κειμένων: 1, 2, 3, 4, 5,
6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26,
27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45,_ _,
_ _, _ _, 49, 50.
Επισημάνσεις:
- Από τις παρατηρήσεις του
κειμένου 18 αφαιρείται η 5η παράγραφος των
παρατηρήσεων, η κλίση, δηλαδή, του ουσιαστικού bos (επειδή δεν
απαντάται στα κείμενα που περιλαμβάνονται στην ύλη).
- Στο κείμενο 20 στην
υποθετική-παραβολική πρόταση quasi moriturum να μη γίνει
συντακτική προσέγγιση.
- Από τις παρατηρήσεις του
κειμένου 27 αφαιρείται η 4η παράγραφος των
παρατηρήσεων (αναφορική πρόταση σε πλάγιο λόγο).
- Από τις παρατηρήσεις του
κειμένου 40 διδάσκονται μόνο οι εναντιωματικές προτάσεις.
Αφαιρούνται οι παραχωρητικές.
- Από τις παρατηρήσεις του
κειμένου 43 αφαιρείται η παράγραφος 5: διμελείς ερωτήσεις.
- Από τις παρατηρήσεις του
κειμένου 44 Αφαιρούνται οι παράγραφοι 2 και 3 (άλλοι τρόποι
εισαγωγής πλάγιων ερωτήσεων).
- Από τις παρατηρήσεις του
κειμένου 49 διδάσκεται μόνο η ανακεφαλαίωση των προσδιορισμών
του σκοπού. Η ύλη αφορά στις πέντε (5) αριθμητικώς αναφερόμενες στο σχολικό
βιβλίο περιπτώσεις σκοπού μετά από ρήματα κινήσεως σημαντικά (1. τελική
πρόταση, 2. αναφορική-τελική πρόταση, 3. σουπίνο σε – um, 4. causa ή gratia με
γενική του γερουνδίου και 5. ad με αιτιατική γερουνδίου), αλλά δεν αφορά την
περίπτωση του εμπρόθετου γερουνδίου που συνοδεύεται με αντικείμενο σε
αιτιατική, επειδή η γερουνδιακή έλξη είναι εκτός εξεταστέας – διδακτέας ύλης.
- Στο κείμενο 50 διδάσκονται
μόνο τα αντωνυμικά επίθετα που υπάρχουν στα κείμενα της διδακτέας- εξεταστέας
ύλης.
Επίσης:
- Σχετικά με τις δευτερεύουσες
προτάσεις: Στις δευτερεύουσες εξαρτημένες προτάσεις διδάσκεται η θεωρία που
περιέχεται στις οικείες ενότητες των σχολικών εγχειριδίων (εξάρτηση, εισαγωγή,
εκφορά, συντακτική θέση). Επειδή ο πλάγιος λόγος έχει αφαιρεθεί από τη διδακτέα
- εξεταστέα ύλη, δεν διδάσκεται ό,τι σχετίζεται με ασκήσεις μετατροπής από ευθύ
σε πλάγιο και το αντίθετο.
- Τα γραμματικά φαινόμενα διδάσκονται
σύμφωνα με τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη. Τα παραδείγματα και οι εφαρμογές σε
ασκήσεις αφορούν μόνο στις λέξεις που απαντούν στα κείμενα που περιέχονται στη
διδακτέα – εξεταστέα ύλη και των οποίων διδάσκεται και εξετάζεται η μετάφραση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου